איך משמרים זוגיות טובה ארוכת שנים

עודכן ב: ינו 21

בתוכנית הטלוויזיה 'פאולה וליאון'

בתוכנית הטלוויזיה של פאולה וליאון בתחילת השבוע דברנו על זוגיות ארוכת שנים. ישבו איתנו באולפן לאה וצבי, זוג מקסים, בני שבעים פלוס. הם נשואים באושר כבר חמישים שנה. יש להם ארבעה ילדים והמון נכדים. הם גם עובדים יחד בעסק המשפחתי. הם חברים מאוד טובים, מרעיפים זה על זו מחמאות ומדווחים שגם המיניות ביניהם נהדרת.

איך עושים את זה? מה הסוד?

האם זה קשור למצב הכלכלי? הם זוג מבוסס כלכלית. גרים בבית גדול, טסים הרבה לחו"ל, נהנים מבילויים במסעדות, שפע ורווחה. ובכן, מחקרים מראים שהחל מרמת הכנסה מאוד בסיסית ומעלה אין קשר בין הרווחה הכלכלית שלנו לבין מידת האושר שלנו או רמת השגשוג של הקשר הזוגי. כך שלאה וצבי פיצחו את השיטה לא בזכות העושר שלהם. אז מה בכל זאת הסוד?

זוגות שמדווחים על עצמם שהם 'נשואים באושר' הם בדרך כלל זוגות שיש ביניהם חברות. זוגות שמתחשבים זה בזה, שעושים ביומיום מחוות של חברות כמו לשמור לבן הזוג את החניה הטובה פנויה או לקנות את סוג הקפה שהיא מעדיפה. כמו לתת יד ברגעים קשים או להכין כוס תה. ובעיקר מחוות שמראות על התעניינות במה שעבר עליו או עליה היום.

זוגות שמצליחים לשמר אהבה לאורך זמן הם זוגות שבשגרה היומיומית שלהם יש להם בטחון בקשר. מה זה אומר בטחון בקשר? זו אותה תחושת וודאות מתוקה שיש לרבים מאיתנו בכך שהפרטנר שלנו מתכוון להישאר בסביבה ולבחור בנו שוב ושוב גם בעתיד. תחושת וודאות שהוא מתכנן לתמוך בנו אם וכאשר נחטוף מכות מהחיים (מחלות, זיקנה, קשיים אחרים).

אפשר לייצר תחושה כזו על ידי גיוס המבט המתפעל. נסו להביט בבני הזוג שלכם במבט שיש בו הערכה. רשמו לעצמכם את כל הדברים הטובים שאפשר לומר על בני הזוג שלכם והביטו עליהם במבט שזוכר את מה שכתוב ברשימה. נכון, הייתם רוצים שבני הזוג שלכם יביטו עליכם במבט שכזה והייתם רוצים להרגיש שאתם יכולים להישען עליהם ולהיות בטוחים שהם יהיו שם, אבל הדרך לקבל את כל זה ולייצר את זה לעצמכם היא להתחיל קודם בעצמכם. להניח לתלונות ולגייס מבט מתפעל על בני הזוג שלכם. עם הזמן הם יחושו במבט הזה שלכם, ירגישו מוגנים, אהובים ורצויים ואז יביטו כך עליכם. אנשים שחשים מוגנים ורצויים הופכים נדיבים יותר ורכים כלפי הסובבים אותם.

זוגות שמצליחים לשמר אהבה לאורך זמן הם גם כאלה שמקפידים למצוא זמן להקדיש לקשר, זוגות שיש להם זמן זוגי, יום קבוע שבו הם יוצאים לדייט רק שניהם. זה לא חייב להיות כרוך בעלויות גבוהות. זה יכול להיות ערב של טיול בפארק או לאורך הטיילת. זה יכול להיות גם ערב בבית, אבל ערב שבו אנחנו לא שקועים במסך הטלפון שלנו אלא מבלים יחד, אולי קוראים יחד ספר? אולי רואים סרט שבחרנו יחד? ואולי מבשלים משהו טעים ואוכלים יחד ארוחת ערב זוגית? בעיקר חשובה התחושה שיש בזה כוונה להיות יחד, שבני הזוג שלכם יצליחו להרגיש שאתם מתעניינים בהם ורוצים לבלות זמן במחיצתם.

בנוסף, נסו לגייס הומור וקלילות. אנשים שמשלבים הומור בחיים הזוגיים שלהם הם אנשים שמחים יותר. שימו לב שלא מדובר בהומור ציני או סרקסטי. סרקזם נחשב אינטליגנטי ושנון אבל הוא גם דוקר. אם אתם אוהבים סרקזם נסו למתן אותו ואל תוותרו על המילים הטובות נטולות העוקץ.

אז מה היה לנו? יצרנו תחושת בטחון בקשר על ידי מבט מתפעל, זמן זוגי נעים, הומור וקלילות. וכעת חשוב להזכיר מגע. אנשים זקוקים למגע. אם יש ביניכם מיניות זה נפלא. אבל חשוב גם המגע הלא מיני. חפשו רגעים בשגרה לתת יד, לחבק, ללטף. אם זה מלחיץ אתכם שזה יתפתח למיניות שאתם לא מעוניינים בה, נסו לתת יד בזמן ארוחת הערב עם כל המשפחה, בעת נהיגה במכונית או בחברת אנשים במקום ציבורי. אלה רגעים בהם הליטוף יוביל לקירבה בלי שזה יראה מיני. מחקרים מראים ששליש מהאנשים נמצאים בחסך של מגע בחיי היומיום. ומאז פרוץ מגפת הקורונה הנתונים הללו החמירו. מגע משרה בטחון, תחושת קירבה וחמימות. נסו להחזיר מגע לקשר הזוגי שלכם.

לאה וצבי פענחו את הסוד ומדווחים על זוגיות מאושרת, אהבה גדולה, מיניות טובה ושמחת חיים. פגשתי אנשים שטוענים שאין דברים כאלה, שזוגות שמספרים את זה פשוט משקרים. אפשר להמשיך להישאר ממורמרים ולספר לעצמנו שמדובר בשקרים ואין דבר כזה זוגיות טובה ארוכת שנים ואפשר, לחילופין, לנסות לאמץ את הכלים שהזכרנו כאן ולגלות בעצמכם.

נסו את זה בבית.

תוכנית הטלוויזיה עם פאולה וליאון:

לקריאה על מיניות בזוגיות טובה - היכנסו לכאן.

גם אתם חולמים להיות מטפלים וללוות זוגות בחזרה אל השמחה והאהבה?

היכנסו לכאן ובואו להגשים את החלום.