top of page

מאמרים

קשר פוליאמורי - למי זה לא מתאים?


ד"ר מיכל צוקר מלמדת על קשר פוליאמורי ועל יחסים א מונוגמיים
פוליאמוריה למי זה מתאים?

פוליאמוריה לא מתאימה לקנאים - האמנם?

כשאנשים שומעים לראשונה על קשר פוליאמורי או על יחסים לא מונוגמיים בהסכמה, הרבה פעמים הם מכריזים: "לי זה לא מתאים. אני נורא אקנא!". קנאה היא רגש שלא מלמדים אותנו איך לווסת. אם היינו לומדים לווסת את רגש הקנאה בדומה לאופן שבו למדנו לווסת כעס - יתכן שלא היינו כל כך מבוהלים מהרגש הזה ואולי גם לא היינו מסכימים להימנע מהחיים רק כדי להימנע מלהרגיש אותו. יש מה לעשות עם קנאה. אפשר לעבוד עם זה. אפשר למצוא דרכים להתמודד עם קנאה. לפעמים זה כרוך בהימנעות של האחר מהגשמת חלק מהחלומות שלו, אבל הרבה פעמים אפשר למצוא דרכים לאפשר לו להרגיש מוגשם מבלי שנפסיק לנשום. אז לא, קנאה היא לא הדבר שמעיד עליכם שקשר פוליאמורי לא מתאים לכם. אם קנאה היא המעצור שלכם - אני מזמינה אתכם להיכנס לכאן ולקרוא על דרכים להתמודד איתה.  אז מה כן?

קודם כל, קשר פוליאמורי לא מתאים למי שלא רוצה בזה. אני מאמינה שיש יותר מדרך אחת נכונה לחיות את החיים האלה. יש כאלה שעבורם מונוגמיה היא דרך נהדרת. טוב להם במסגרת הזו ולהם אני ממליצה בחום לייצר מונוגמיה משובחת. אין שום סיבה שהם יבחרו לנהל פוליאמוריה. אחרים מוצאים שקשה להם לנשום בתוך קשר מונוגמי ורוצים לחפש דרכים אחרות - להם אני ממליצה ללמוד איך אפשר לחיות אחרת ולבדוק האם פוליאמוריה יכולה להתאים להם.


קשר פוליאמורי לא מתאים לאנשים שמתקשים עם ניהול זמן


יש אנשים שמתקשים עם ניהול זמן גם כשהם לבד. מירוץ החיים (עבודה, בית, ילדים) לא מותיר להם רגע פנאי לעצמם. הם מרגישים עמוסים ומוצפים. מערכת יחסים דורשת משאבים נפשיים, אבל גם משאבים טכניים של זמן ומקום. בגלל קושי בניהול זמן - יש אנשים שעבורם מאתגר לנהל אפילו רק מערכת יחסים אחת.

קשר פוליאמורי לא מתאים לאנשים שקשה להם להיות חריגים חברתית

אמנם בשנים האחרונות, פוליאמוריה הגיעה לתקשורת ויותר אנשים מכירים את המילה, אבל לצערי, הדרך עדיין ארוכה. החברה שלנו מאד לא סובלנית כלפי מי שבוחר לחיות את חייו מחוץ לקונצנזוס. יש אנשים שלא אכפת להם מה אומרים סביבם והם לא עסוקים בלתת דין וחשבון לשכנים/דודים/קולגות/אחרים, אבל עבור רוב האנשים - היחס של הסביבה עלול להיות מאתגר.​


קשר פוליאמורי לא מתאים לאנשים שלא אוהבים 'חפירות'

יש אנשים שכשהם חוזרים מיום עבודה ארוך, הם רק רוצים "להישפך" על הספה, מול הטלויזיה ובאותו הרגע - אין להם שום משאבים נפשיים לניהול שיחות נפש עמוקות. על מנת לנהל מערכת יחסים רומנטית משובחת - יש צורך בשיחות נפש, בתיאומי ציפיות, בדיבורים על רגשות. כאשר מנסים לנהל יותר ממערכת יחסים משמעותית אחת - אנחנו נמצא את עצמנו, לעיתים, עסוקים רוב הימים בשיחות נפש, או כמקובל לקרוא להן, "חפירות", וזה עלול להיות מתיש. מי שאוהב שיחות נפש אל תוך הלילה - זה המקום בשבילו :) אז פוליאמוריה לא מתאימה לאנשים עם קושי בניהול זמן, קושי להיות חריגים חברתית וקושי עם 'חפירות'. אנשים כאלה - אם חשוב להם אידיאולוגית לנסות בכל זאת לנהל קשר פוליאמורי או פתוח - יכולים במסגרת טיפול או אימון לעבוד על החלקים האלה בתוכם. הבחירה תמיד בידנו... איך לנהל את חיינו :)


לקריאה על החלמה אחרי בגידה - היכנסו לכאן.


חולמים להיות מטפלים וללוות זוגות בחזרה אל האהבה? היכנסו לכאן ובואו להגשים את החלום.


רוצים להרחיב את הקליניקה וללוות זוגות שפותחים את הקשר? - קורס מוקלט ובו כלים לליווי זוגות בא-מונוגמיה - כאן.



bottom of page