top of page

מאמרים

זוגיות זה לא משהו שמוצאים, זה משהו שבונים

המטפלת הזוגית אסתר פרל אמרה פעם: "זוגיות זה לא משהו שמוצאים. זוגיות זה משהו שבונים". אם את, או אתה, מחפשים את הנפש התאומה או את ה-אחד שלכם – לעולם לא תמצאו. כי אין אדם שהוא ה-אחד, מראש. יש אדם שהוא פוטנציאל. הוא יכול להפוך להיות ה-אחד, אם תלמדו אותו (או אותה) איך נכון לכם שיאהבו אתכם.


לדוגמה – איך נעים לך שיגעו בך? מה מצחיק אותך? מה מרגש אותך? מה מפחיד אותך? כל אדם הוא מיוחד, הוא אחר, הוא שונה בדברים האלה וכשנוצרת זוגיות אנחנו רוצים שבני הזוג שלנו ילמדו בהדרגה להכיר אותנו ולאהוב אותנו כמו שנעים לנו. לגעת בנו כמו שנעים לנו וכמה שנעים לנו, לבוא לשוחח איתנו בתדירות המתאימה לנו, להציע קירבה באופן שמתאים לנו. וזו עבודה שמוטלת על שני הצדדים. כדאי שגם אנחנו נשקיע בללמוד אותם, בהדרגה, להכיר אותם ולאהוב אותם כמו שנעים להם.


אם אני אשב ואחכה, אשתוק ואצפה מהפרטנר שלי לקרוא מחשבות ולנחש אותי – אני צפויה להיות מתוסכלת. הרבה אנשים מחכים שבני הזוג שלהם ינחשו לבד מה הם רוצים. "אם אבקש ממנו אז מה זה שווה?" הם אומרים, "אני רוצה שזה יבוא ממנו". וזה אכן נפלא כשבני הזוג שלנו מפתיעים אותנו ויוזמים בעצמם דברים שגורמים לנו עונג והנאה, אבל זה תפקיד שלנו ללמד אותם מהם הדברים האלה. אנשים אחרים נהנים מדברים אחרים. יש מי שצריכה יותר מילים ואחרת צריכה יותר מגע. יש מי שצריכה מחוות של אהבה (למשל שיכינו לה כוס קפה) ואחרת זקוקה לזמן זוגי, כדי להרגיש אהובה. יש מי שאוהבת מגע רך או מרפרף ואחרת אוהבת מגע של לחיצות כמו במסאז'. וגם אצל גברים יש את כל המנעד הזה של ההעדפות.


אצל רוב האנשים ההעדפות גם משתנות בעונות השנה השונות או בימי החודש השונים. אז גם אם שיתפתם פעם את בני הזוג שלכם במה שנעים לכם, תמשיכו לשתף אותם גם היום. אל תצפו מהם לדעת לבד. למדו אותם בדרך של פיתוי, הזמנה, קירבה. וכשהם קולעים למשהו שאהבתם והיה לכם נעים – תרימו דגלים, תאותתו שזה נעים לכם, כדי שהם ילמדו ויכירו וידעו איך כדאי לאהוב אתכם בעתיד.

איך מייצרים זוגיות טובה? זוגיות מוצלחת, זוגיות מאושרת - אלה דברים שכולנו יכולים ללמוד איך לעשות
ללמד איך לאהוב אותי נכון

בסרטים ההוליוודיים מראים לנו זוגות מאוהבים. בשלב ההתאהבות אנחנו נוטים לחשוב שהפרטנר שלנו מאוד מתאים לנו. אנחנו נוטים לשים לב הרבה יותר לקווי הדמיון ביננו לבין הפרטנר שלנו והרבה פחות שמים לב לשוני. זוגות מאוהבים יספרו לכם כמה הם דומים. הם יספרו שהם אוהבים את אותם הדברים ומתעניינים באותם התחומים. זה באמת מאוד נעים להרגיש שהפרטנר שלי הוא כמוני, אוהב אותם דברים, מתעניין באותם תחומים. גם אם הם רואים בתחילת הקשר את ההבדלים, זה נראה כאילו ההבדלים הללו משלימים אותם. יתכן שהוא הרבה יותר קליל בזמן שאני מרגישה איטית ותקועה במקום. יתכן שהוא מביא אל הקשר שלנו בטחון, כמו עוגן, בזמן שאני מרגישה לא יציבה בעולם. הבדלים כאלה יכולים להיות נעימים בתחילת הדרך.


בהמשך החיים המשותפים, רוב הזוגות מגלים שהם פחות דומים ממה שהיה נראה להם בהתחלה, וגם ההבדלים שמשכו אותם בתחילת הקשר, כעת מעיקים. הוא אכן יציב כמו עוגן, אבל קשה להניע אותו לעוף איתי על החלומות הגדולים של החיים. או שאולי הוא באמת קליל אבל כעת, כשכבר יש לנו בית וילדים, זה נראה כמו חוסר אחריות. ההבנה שהאחר הוא אחר היא אחת ההבנות הקשות שאנחנו נאלצים שוב ושוב להבין במהלך חיינו.


הבשורה הטובה היא שגם אם האחר הוא אכן אחר, אנחנו עדיין יכולים ללמד אותו לאהוב אותנו איך שנעים לנו ואיך שמתאים לנו. אם נפסיק לצפות ממנו לנחש את זה לבד, ונפסיק לכעוס עליו, נוכל להתפנות, בטוב, ברוך, באהבה, להזמין אותו לאהוב אותנו בדרך הנכונה עבורנו. אם אין לכם מושג איך נעים לכם שיאהבו אתכם – מוזמנים (ומוזמנות) להכיר את חמש שפות האהבה – כאן. חפשו מה עובד עבורכם.


גם במגע חשוב ללמד את בני הזוג שלנו. אם לא נעים לך שהוא משחק לך בשיער, קחי בעדינות את היד שלו משם ותניחי אותה במקום אחר, שבו כן נעים לך שיגע בך. אם לא מתאים לך עכשיו שהיא תניח את הרגליים שלה עליך, כשאתם רובצים יחד על הספה, שנה את התנוחה שלך, אולי תעבור לשבת מאחוריה ותוכל לחבק אותה בזמן שאתם צופים יחד בסדרה? או שאולי תעבור לשבת בצידה השני ותציע לה יד? כשאתם הודפים את בני הזוג שלכם שניסו לייצר מגע, שיחה או קירבה, חפשו דרך אחרת לאפשר קירבה, דרך שנוחה עבורכם. אם כרגע לא מתאים לכם קירבה בכלל, התרחקו, אבל זכרו לחזור ואפילו להציע מיד זמן אחר שבו זה יכול להתאים גם לכם. אל תאפשרו משהו שלא נעים לכם, אבל אל תוותרו על קירבה, חפשו מה כן מתאים עבורכם ולמדו את בני הזוג שלכם איך להתקרב אליכם נכון.


אז כמו שאמרנו: זוגיות זה לא משהו שמוצאים. זוגיות זה משהו שבונים. זה לא תהליך של סינון אלא תהליך של בנייה. זה דורש אומץ, אבל זה כדאי. תעזו לבנות, עם האדם שלצידכם, את הזוגיות שאתם חולמים וחולמות עליה.

נסו את זה בבית.


לקריאה על תשוקה בזוגיות ארוכת שנים - היכנסו לכאן.


גם אתם חולמים להיות מטפלים וללמד זוגות איך להחזיר את השמחה הביתה? בואו להגשים את החלום:


לפרטים על קורס הייעוץ הזוגי - היכנסו לכאן


לפרטים על קורס הייעוץ המשפחתי - היכנסו לכאן.

bottom of page